روش تزيين ناخن با آب
نوشته شده توسط : magy

 اساس این روش با آب و لاک در رنگ های متفاوت است. لطفاً زود قضاوت نکنید. اگر به این می اندیشید که این روش را قبلاً دیده یا شنیده اید، لطفاً مطلب را تا انتها بخوانید. همان طور که گفتم پایه این کار استفاده از لاک و آب است اما روش انجام کار و تزیین ناخن با آن چه تا به حال دیده اید، کاملاً تفاوت دارد.

قبل از شروع این اطمینان را به شما می دهم که شخصاً این روش را امتحان کرده و به نتیجه ی مطلوب رسیده ام. لذا اگر در انجام این روش مشکلی داشتید، با خوشحالی پاسخگو خواهم بود. البته در توضیحات زیر سعی کرده ام به تمام نکات اشاره کنم تا مشکلی در انجام این روش نداشته باشید.

آن چه نیاز دارید:

لاک در رنگ های مختلف (هر چه طیف رنگی بیشتر باشد، دیزاین زیباتری خواهید داشت.)

آب

خلال دندان

چسب نواری (برای روش دوم)

پلاستیک (برای روش سوم)

حوله یا دستمال کاغذی (برای روش سوم)

لاک پاک کن یا استون

روش تزیین:

ابتدا روش کلی را برای افرادی که با این روش آشنایی ندارند، توضیح می دهم.

۱- یک ظرف کوچک (ترجیحاً گرد) انتخاب کنید. می توانید از ظروف یکبار مصرف یا قسمت انتهایی بطری پلاستیکی استفاده کنید تا مشکل شستن آن را نداشته باشید.

۲- درون ظرف کمی آب بریزید.

۳- یک رنگ لاک انتخاب کنید و یک یا دوقطره از لاک را در مرکز ظرف روی آب بریزید. آن رنگ لاک را کنار بگذارید و رنگ دیگری انتخاب کنید. یک قطره از لاک را در مرکز رنگ قبلی بریزید. این کار را با رنگ های مختلف تکرار کنید.

نمونه های دیگر:

۴- با خلال دندان طرح ایجاد کنید. خلال دندان را (به آرامی) روی لاک بکشید. این مرحله به سلیقه ی شما بستگی دارد. به روش های مختلفی می توانید این کار را انجام دهید (مانند تزیین سس غذا)

به صورت نامنظم (در جهات مختلف)، یا منظم (به عنوان مثال خلال دندان را با فاصله های یکسان از مرکز دایره به عقب بکشید.)

اگر می خواهید طرح ابر و باد را ایجاد کنید، خلال دندان را به صورت چرخشی (دایره وار) حرکت دهید.

مراحل ۱ تا ۴ در همه ی روش ها یکسان است. از این مرحله به بعد را می توانید به راه های مختلف انجام دهید.

روش اول:  ناخن را برای چند ثانیه روی طرح ایجاد شده روی آب قرار دهید و سپس بردارید. طرحی که روی آب ایجاد شده بود، اکنون روی ناخن شماست.

معایب روش اول:

- هنگامی که ناخن را روی طرح قرار می دهید، مقداری از طرح به پوست دستتان می چسبد.

- به طور دقیق نمی دانید، چه قسمتی از طرح روی ناخن قرار می گیرد.

روش دوم: در این روش مشکلی که در روش اول ذکر شد، وجود ندارد. باید اطراف ناخن را با چسب بپوشانید و سپس ناخن را روی طرح قرار دهید. با این کار نگران چسبیدن لاک به پوست دست نخواهید بود. پس از انجام کار، چسب را بردارید.

 

 

معایب روش دوم:

- اگر بخواهید این تزیین را برای تمام انگشتان اجرا کنید، پوشاندن پوست دست در اطراف ناخن کمی آزار دهنده است.

- به طور دقیق نمی دانید، چه قسمتی از طرح روی ناخن قرار می گیرد.

می توانید در دو روش ذکر شده در بالا، قبل از گذاشتن ناخن روی طرح (برای این که طرح بهتر روی ناخن مشخص شود)، یک رنگ لاک (به عنوان مثال سفید) به عنوان زمینه روی ناخن بزنید و بگذارید خشک شود.

روش سوم: این روش هدف اصلی این پست و بسیار جالب است. در این روش چند قطعه پلاستیک در ابعاد کوچک (حدوداً دو برابر اندازه ی ناخن) ببرید. به جای ناخن، پلاستیک را روی طرح قرار دهید. طرح روی آب به پلاستیک می چسبد. (برای این که پلاستیک را راحت تر از روی طرح بردارید گوشه ی آن را در دستتان نگهدارید و آن را به طور کامل روی طرح قرار ندهید.)

سپس پلاستیک را روی حوله یا دستمال کاغذی قرار دهید تا لاک خشک شود. وقتی لاک خشک شد، آن را از پلاستیک جدا کنید. این کار به آسانی انجام می شود.

سپس ناخن را لاک بزنید. هنگامی که لاک به طور کامل خشک نشده است و چسبندگی دارد، طرحی که از پلاستیک جدا کرده اید را روی ناخن قرار دهید. طرح کاملاً به ناخن می چسبد. قسمت های اضافه را با قیچی ببرید یا در صورت لزوم با گوش پاک کنِ آغشته به لاک پاک کن یا استون پاک کنید.

ضعف این روش: این روش نسبت به دو روش ذکر شده، وقت بیشتری می گیرد.

مزیت های این روش:

- لاک فقط روی ناخن قرار می گیرد نه پوست دست.

- طرحی که روی ناخن قرار می گیرد، قبل از قرار گرفتن روی آن کاملاً مشخص و قابل انتخاب است.

- روش یک و دو در مواقعی که فرصت کافی ندارید (عجله دارید) ممکن است به خوبی انجام نشود. اما می توانید در کمترین زمان از روش سوم استفاده کنید. به این صورت که در زمانی که فرصت دارید، تعدادی از طرح ها را روی پلاستیک قرار دهید و بگذارید خشک شوند و در مکان مناسب نگه دارید. با این روش هر زمان که تصمیم بگیرید ناخن هایتان را (با این روش) تزیین کنید، فقط کافیست طرح ها را از پلاستیک جدا کنید و روی ناخنی که لاک زده اید، قرار دهید.

تمام روش ها ذکر شد. اما ذکر نکاتی ضروری است. لطفاً این نکات را بخوانید.

۱- در این دیزاین، تناسب و ترکیب رنگ ها را در نظر بگیرید.

۲- مارک لاک در این روش اهمیت ندارد. تنها نکته ای که مهم است، جنس لاک است. جنس لاک نباید از نوعی باشد که زود خشک شود. زیرا اگر این گونه باشد فرصت کافی برای قرار دادن ناخن یا پلاستیک روی طرح را نخواهید داشت.

۳- ظرفی که در آن آب و لاک را می ریزید، در معرض عبور هوا نباشد. (خیلی نزدیک به فن یا تهویه ی مطبوع نباشد. دلیل در شماره ۲ ذکر شد.)

۴- بهتر است از آب سرد استفاده نکنید. (آب هم دما با محیط باشد.)

۵- اگر یکی از رنگ هایی که استفاده می کنید، کمرنگ است، به جای ریختن یک قطره، دو یا سه قطره از آن رنگ بریزید.

۶- اگر در طرح روی آب، حباب وجود دارد، قبل از اینکه ناخن یا پلاستیک را روی طرح بگذارید، با خلال دندان آن را از بین ببرید.

تصاویری از تزیین ناخن با آب:

 



:: موضوعات مرتبط: زیبایی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1694
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: